۲-۵-۱ – انواع ارتباطاتی که در هر فرهنگ، معلم خوب و بد را از هم مجزا میکند
به نظرفریزر[۱۲۴] (۱۹۸۶) یکی از ابعاد محیط یادگیری ، رابطه معلم-دانشآموز است.
مطالعه کیفی جورجاکوپولوس (۲۰۰۹) نشان داد که اگرچه شباهتهایی وجود دارد، اما دانش آموزان آمریکایی و چینی تفاوتهایی در درک نوع ارتباط بامعلمانشان دارند. در فرهنگهایی که ارتباطات خاص لازمه تدریس موفقاند، ارتباط بین آن ارتباطات و یادگیری عاطفی مثبت قوی است. به عنوانمثال، مکالمه درون کلاسی در فرهنگهای دارای فاصله قدرت بالا ارزش کمتری دارد زیرا نظرات معلمان بر نظرات دانش آموزان ارجحیت دارد. در این صورت، مکالمه درون کلاسی نمیتواند شاخص خوبی برای جدا کردن استاد خوب و بد باشد. به همین منوال، تفاوت فرهنگهای پر بافت و کم بافت نشان میدهد که برخی از رفتارها بسته به نوع فرهنگ دارای تعبیر و تفسیر خاصی هستند، مثلاً حرکات و رفتارهای جزئی میتواند معانی عمیقی در فرهنگهای پر بافت داشته باشد. ازاینرو، برخی از رفتارهایی که شاخصهای قدرتمندی برای تعیین بهترین و بدترین معلمان در فرهنگهای کم بافت هستند در فرهنگهای پر بافت اهمیتی خاصی ندارند و بالعکس. تفاوتهای فرهنگی در نوع ارتباط نیز میتواند به ما کمک کند تا معلم خوب و بد را از هم تفکیک کنیم.
۲-۵-۲ – اعتبار معلم[۱۲۵]
به اعتقادکومبز[۱۲۶] (۲۰۰۲)، (استیپک[۱۲۷]،۲۰۰۶) رهبری قوی وجدی معلمان به همراه رفتار دوستانه آن ها با موفقیت تحصیلی دانش آموزان ارتباط مثبت دارد.
به نظر (امی دن سون،۲۰۰۰۱) اعتبارمعلمان به سه برداشت اصلی از شایستگی، قابلیت اعتماد و مراقبت تقسیم میشود. صلاحیت شامل سطح منبع دانش این موضوع است. امانتداری سطح صداقت و اصالت منبع است. برداشت نهایی، مراقبت، مقدار اراده خوب (حسن نیّت) یا مراقبتی است که به سوی گیرنده منبع هست. این سه مفهوم اساسی هستند که به طور مستمر یافت میشوند.
در تحقیقات(کازدن[۱۲۸]،۲۰۰۱) ایجاد حس اعتماد متقابل: اعتماد متقابل بین دانش آموزان و معلمان اشکال زیادی به خود میگیرد و به هر دو مورد پیشینههای فردی و فرهنگی و علاقه وابسته است .
تِون و همکارانش (۱۹۹۹) تا آنجا پیش رفتند که گفتند درک یک دانشآموز از مراقبت نسبت به منبع واقعی مراقبت، بیشتر از اعتبار مهم است. با توجه به نظر فات (در سال ۱۹۹۹)، هرچند این منبع مسئول کنترل خروجی اعتبار است، اما گیرنده معیار سنجش نهایی اعتبار
-
- -Goad &Berafi ↑
-
- -Rozintal ↑
-
- -Mouse ↑
-
- -Kovper& Toom ↑
-
- -Kyrine ↑
-
- -Patriek ↑
-
- -Dearman ↑
-
- – Dan brook ↑
-
- – Akhin &Autpoosame ↑
-
- -Zakahi &Goorham ↑
-
- -Brofie &Pontoom ↑
-
- -kall berisi & pou & Eccles & Mygli & Wigfiled & Feildafer & Noatriloo ↑
-
- – Buts & Dovil & Maggarte ↑
-
- -Eymez & Divise & Pyentirich ↑
-
- – Immediacy Expectation Scale ↑
-
- ۱-student Perceptions ↑
-
- ۲-development↑
-
- ۱-Bandura↑
-
- ۱-Muverhead & Grifitn ↑
-
- -Gazdea ↑
-
- – Feel important and valuable ↑
-
- – Your search ↑
-
- – Space psycho – social ↑
-
- ۱-Sanjr & Gangvrn ↑
-
- -Rasser ↑
-
- ۱- Sanders & Wiseman۲-Zoltan & Dooran & khilli
Oliver & Avpligor 3- ↑
- ۱- Sanders & Wiseman۲-Zoltan & Dooran & khilli
-
۱-Zhang۲-Webelz۳- Gvrag and Avplas,
۴- Nussbaum ↑
-
- ۵- Paskarla & trynziny ↑
-
- ۱-Lee and Karaskuylo
۲-Nig & Yinmble
۳-Syril & ayznman
↑
- ۱-Lee and Karaskuylo
-
- ۱-Gorygan & Jaymn۲-Naftyolin & ware۳-Ravnsly & Fisher
↑
- ۱-Gorygan & Jaymn۲-Naftyolin & ware۳-Ravnsly & Fisher
-
- ۱-Labeh
۲-Govindarajan ↑
- ۱-Labeh
-
- ۱-Expectations of students ↑
-
- ۲-Rogers ↑
-
- ۳-Brown ↑
-
- ۴ -Dosk ↑
-
- ۵- Josim ↑
-
- ۶- Astypak ↑
-
- ۷-Imran & Ayvartson & Versham ↑
-
- ۸-Professional respect ↑
-
- – Feeling close۲- Kratz ↑
-
- ۱- Allen ↑
-
- ۲- Wright ↑
-
- – Myers & Zhong, & Guan ↑
-
- – Roach & Byrne ↑
-
- – Hinkle & Neuliep ↑
-
- – Johnson& Maylr
۵-Mc Krasly & Fire& Richman & saline & brakluch ↑
- – Johnson& Maylr
-
- – Undeniable ↑
-
- – Interpersonal behavior ↑
-
- – Wan Ptgm et al. ↑
-
- -Moyjs& rynldz ↑
-
- – Gynat ↑
-
- – Glover& Roger ↑
-
- – Cal brace & Poe & Eccles& Mijly & Vigfild & Byuknn & Fildlafr & Eccles ↑
-
- -Skinner & blmvnt
۲-Steak
↑
- -Skinner & blmvnt
-
- ۱-Zhvrky &Smith ↑
-
- -Broie ↑
-
- – Theory conditioning agent ↑
-
- – Motivation ↑
-
- – Kopolus ↑
-
- – Irrational ↑
-
- – Cultural Differences ↑
-
- – Witt et al ↑
-
- – Matsumoto ↑
-
- – McDaniel & Andersen ↑
-
- – Zhang, Oetzel, Gao, Wilcox& Takai ↑
-
- – school atmosphere ↑
-
- – Collaboration and a sense of belonging ↑
-
- ۳-Positive outcomes ↑
-
- – Lax ↑
-
- – Disruptive ↑
-
- – Implications ↑
-
- -Novdingr↑
-
- ۱- Patrick & Hazel & Kemper
۲-Tinto -Tiler & Nilrz۳-Wilms↑
- ۱- Patrick & Hazel & Kemper
-
- ۱-Tinto
۲-Galway and Edwards
۳-Bull
↑
- ۱-Tinto
-
- -Huntley ↑
-
- -Avalos ↑
-
- – eaching and learning ↑
-
- – Preferences and attachment ↑
-
- -Non-threatening ↑
-
- – Ryu& Jang Hardy& Amra ↑
-
- – Warm and trusting relations section۳- Davis, &Turner & Myers & Cocx & Logan& D Santiv &nvmas
آخرین نظرات