پایان نامه های دانلودی با موضوع گفتار درمانی
پایان نامه : بررسی تاثیر روش درمانی افزایش تدریجی طول و پیچیدگی گفتار GILCU بر کاهش ناروانی گفتار کودکان دبستانی 11- 6 سال مبتلا به لکنت
پایان نامه رشته گفتار درمانی عنوان : بررسی تاثیر روش درمانی افزایش تدریجی طول و پیچیدگی گفتار GILCUبر کاهش ناروانی گفتار کودکان دبستانی 11- 6 سال مبتلا به لکنت
پایان نامه تأثیر کتاب درمانی بر نشانگانه ای درونی سازی و برونی سازی شده ی دانش آموزان ناشنوا
پایان نامه رشته علوم تربیتی دانشگاه بیرجند دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی گروه کتابداری و اطلاعرسانی تأثیر کتابدرمانی بر نشانگانهای درونیسازی و برونیسازی شدهی دانش آموزان ناشنوای مقطع ابتدایی مدرسهی استثنایی وصال بیرجند استاد مشاور دکتر احمد خامسان بهمن 1389 (در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است) چکیده هدف از اجرای […]
پایان نامه اثربخشی رویکرد امید درمانی بر کاهش دلزدگی زناشویی وافزایش شادکامی زناشویی
پایان نامه واحد علوم و تحقیقات (یزد) دانشکده علوم انسانی پایان نامه برای دریافت درجه ی کارشناسی ارشد رشته مشاوره و راهنمایی(M.A) عنوان : اثربخشی رویکرد امید درمانی بر کاهش دلزدگی زناشویی وافزایش شادکامی زناشویی استاد راهنما: دکتر کاظم قجاوند استاد مشاور: دکتر محمد رضا ایروانی نگارش :بتول السادات طاهریان زمستان1393 (در فایل دانلودی نام […]
پایان نامه اثربخشی بازی درمانی در افزایش مهارتهای شناختی، اجتماعی و حرکتی دانشآموزان کم توان ذهنی
پایان نامه رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامیواحد رشت دانشکده علوم انسانی گروه آموزشی روانشناسی پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته :روانشناسی گرایش:عمومی عنوان:اثربخشی بازی درمانی در افزایش مهارتهای شناختی، اجتماعی و حرکتی دانشآموزان کم توان ذهنی آموزش پذیربهمن 1393 برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی […]
پایان نامه اثر بخشی گروه درمانی به شیوه شناختی ـ رفتاری بر کاهش احساس تنهایی
پایان نامه رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامیواحد علوم و تحقیقات(گیلان)پایان نامه :برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته روان شناسی بالینیموضوع:اثر بخشی گروه درمانی به شیوه شناختی ـ رفتاری بر کاهش احساس تنهایی و افزایش خودکارآمدی عمومی بیماران مبتلا به افسردگی اساسیزمستان 93 برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج […]
پایان نامه اثر بخشی بازی درمانی بر کودکان دارای اختلال نقص توجه و بیش فعالی
پایان نامه رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامیواحد مرودشتدانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه روانشناسیپایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) در رشته روانشناسی تربیتیعنوان:اثر بخشی بازی درمانی بر کودکان دارای اختلال نقص توجه و بیش فعالیتابستان 1394 (در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است) فهرست مطالبعنوان […]
پایان نامه : تاثیر خانواده درمانی مبتنی بر نظام عاطفی بوون بر سبکهای عشق ورزی
دانلود متن کامل پایان نامه تاثیر خانواده درمانی مبتنی بر نظام عاطفی بوون بر سبکهای عشق ورزی
پایان نامه : بررسی میزان تاثیر شن بازی درمانی ،در درمان کودکان پیش فعال سنین 5 تا 7 سال استان تهران
پایان نامه رشته : روانشناسی عنوان : بررسی میزان تاثیر شن بازی درمانی ،در درمان کودکان پیش فعال سنین 5 تا 7 سال استان تهران
پایان نامه :جرایم بهداشتی، درمانی و دارویی در قوانین حقوقی ایران
پایان نامه رشته :حقوق عنوان : جرایم بهداشتی، درمانی و دارویی در قوانین حقوقی ایران
پایان نامه : مرکز درمانی و حمایت از کودکان سرطانی بارویکرد معماری سبز
متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته : معماری گرایش :معماری عنوان : مرکز درمانی و حمایت از کودکان سرطانی بارویکرد معماری سبز
پایان نامه ارشد: هویت یابی در امتداد بی راهه ها (نیلوفرانی که در مرداب می رویند) مرکز نگهداری آموزشی و درمانی دختران فراری
پایان نامه رشته : روانشناسی عنوان : هویت یابی در امتداد بی راهه ها (نیلوفرانی که در مرداب می رویند) مرکز نگهداری آموزشی – درمانی دختران فراری
پایان نامه :اثر بخشی گروه درمانی به شیوه شناختی ـ رفتاری بر کاهش احساس تنهایی و افزایش خودکارآمدی عمومی بیماران مبتلا به افسردگی اساسی
افسردگی واژهای شناخته شده اما مسألهای چالش برانگیز در عرصهی بهداشت روانی است. هدف پژوهش حاضر تعیین اثر گروه درمانی به شیوه شناختی– رفتاری بر احساس تنهایی و خود کارآمدی عمومی بیماران مبتلا به افسردگی اساسی بوده است روش پژوهش از نوع نیمه تجربی با طرح پیشآزمون- پسآزمون دو گروهی آزمایش و کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیهی بیماران مبتلا به افسردگی اساسی بودند که در نیمه ی دوم سال ۱۳۹۳ به مراکز و کلینیک های درمانی و مشاوره ای شهر ماسال مراجعه کرده بودند. نمونه ی آماری پژوهش شامل دو گروه ۱۵ نفری (۱۵ نفر گروه آزمایش و ۱۵ نفر گروه کنترل) بود که به طور داوطلبانه و به روش هدفمند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل جایگزین شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس خود کارآمد عمومی(GSE-10 و پرسشنامه احساس تنهایی(دهشیری، ۱۳۸۷) استفاده شد. برای تحلیل داده های این پژوهش از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیری و تک متغیری استفاده گردید. یافتههای پژوهش حاضر نشان داد که روش درمانی شناختی- رفتاری به شیوه ی گروهی بر افرایش خودکارآمدی عمومی و نیز کاهش احساس تنهایی بیماران با افسردگی اساسی مؤثر است(۰۵/۰>P). با توجه به شیوع بالا و هزینههای جانی و مالی اختلال افسردگی اساسی، این یافته که درمان شناختی- رفتاری به شیوهی گروهی، موجب بهبودی افراد مبتلایان به افسردگی اساسی از طریق افزایش خودکارآمدی عمومی و کاهش احساستنهایی میگردد، میتواند مورد استفادهی درمانگران و مشاوران در این گروه از بیماران قرار گیرد. واژههای کلیدی: افسردگی اساسی، خودکارآمدی عمومی، احساس تنهایی
پایان نامه : مرکز مشاوره و روان درمانی شیراز
پایان نامه رشته معماری عنوان : مرکز مشاوره و روان درمانی شیراز
آخرین نظرات